بدمینتونیست
پایگاه تخصصی آموزش بدمینتون

 جينسينگ

در ورزش بدمينتون چابكي از مهمترين عوامل پيشرفت مي باشد، جينسنگ گياهيست كه مصرف آن در سطوح حرفه اي پيشنهاد مي شود و مي توانيد با مشورت پزشك يا دكتر داروساز از كپسول جينسنگ استفاده كنيد و از نتايج آن حيرت زده شويد!

ريشه جینسینگ شاید معروفترین داروهای چینی باشد که از دوران کهن تاریخ تا حال همواره آثار شفابخش آن مورد توجه حکمای طب سنتی قرار داشته است و دارد. از نظر خواص به طور کلی ، نیروبخش و مقوی می باشد. بررسی های زیادی روی این ریشه به عمل آمده که به اسرار شفابخش آن در موارد معالجه قطعی بی نظمی های عصبی ، کم خونی ، ضعف ، کمبود تعرق و بی نظمی تنفس ، فراموشی و نسیان ، تشنگی مداوم ، خستگی شدید ، سوء هاضمه  و ... پی برده شود. خوردن آن به صورت جوشانده یا عصاره یا به صورت اسانس و یا مستقیماً از جرم گرد ریشه به صورت خام صورت می گیرد. خوراک آن نیرو و توانایی ایجاد می کند تا در دوران نقاهت پس از بیماری ، بی نظمی های غده های بدن و ضعف اعصاب از بین رود و کار طبیعی و شفادهنده آنها اعاده گردد. متابولیسم قندها و هیدراتهای کربن در بدن را منظم می کند و موجب می شود که مصرف اکسیژن به طور مداوم و عادی انجام گیرد و برای آرام کردن اشخاصی که ناراحتی های روانی دارند ، بسیار نافع است و یک نوع مسکن موثر برای مغز می باشد. چند نوع از Panax در بازار دنیا عرضه می شود که از نظر خواص و مرغوبیت در ردیف های متفاوتی قرار می گیرند.
جین سینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.

ساير خواص جينسينگ عبارتند از:

* افزایش توان ذهنی

* افزایش قدرت جسمانی

* افزایش هوشياري

* بهبود فعالیت حافظه

* افزایش شادابی و نشاط

* افزایش قدرت تحمل و پایداری

* از بین بردن استرس

* مقابله با پیری و عوارض آن

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

* جلوگیری از سردرد

* بهبود بی خوابی و بد خوابی

* رفع خستگی، ضعف و بی حالی

* افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی

* تنظیم فشار خون (كاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

* تنظیم سطح قند خون بدن

* کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان

خواص فوق به دلیل وجود تركیباتی خاص به نام جینسینوساید( ginsenoside ) در ریشه این گیاه است. هر چه ریشه این گیاه پیرتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز افزایش می یابد. لذا می توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه خواص درمانی و دارویی ریشه آن نیز افزایش می یابد.

ریشه جینسینگ می تواند بیشتر از صدها سال زندگی كند. ولی به تدریج تغییراتی در ساختار آن حاصل می گردد.

شواهد به دست آمده حاكی از آن است كه این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی موثر است و برای درمان بیمارانی كه از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شكایت دارند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.

مطلب مهم این است كه علی رغم داشتن خواص درمانی، این گیاه عمدتاً نقش حفاظتی و پیشگیری كننده دارد و كمتر به عنوان درمان قطعی و سریع بیماری ها موثر است.

 




تاریخ: برچسب:,
ارسال توسط رامین جلیلی، علیرضا ساعتچی، فرشاد جهانبانی

براي مشاهده عكس با كيفيت اصلي آن را دانلود كنيد

 

دانلود




تاریخ: برچسب:,
ارسال توسط رامین جلیلی، علیرضا ساعتچی، فرشاد جهانبانی

 

سوالي که براي بسياري از ورزشکاران مطرح است اين است که بهترين نوشيدني براي تأمين مايعات در حين ورزش کدام است؟

تازه‌ترين مطالعاتي که در زمينه سلامت ورزشکاران در آلمان انجام شده، نشان داده است که استفاده از ماءالشعير (تهيه شده از جو يا گندم) موجب بهبود وضعيت سلامتي ورزشکاران مي‌شود.

ماءالشعير يکي از نوشيدني‌هاي پر طرفدار است که از جوانه «جو» حاصل مي‌شود و در رفع تشنگي مؤثر است.

ماءالشعير داراي چند نوع ترکيب مختلف از جمله ساکارز، گلوکز، مالتوز، ويتامينC ، ويتامين‌هاي گروه B، اسيدهاي آلي، انواع آمينواسيدها، املاح، اسيد نوکلئيک و آب گازدار است.

ماءالشعير داراي ترکيبات آروماتيکي است که به طور طبيعي در گياهان وجود دارد و رنگ و طعم‌هاي مختلف گياهان ناشي از اين رنگدانه ها است. اين ترکيبات خواص فوق‌العاده‌اي در بدن ما دارند و اثرات عميق‌تري در ارتقاء سلامت دستگاه‌هاي مختلف بدن دارند. ماءالشعير غني از انواع اين ترکيبات آروماتيکي يا فيتوکميکال‌ها است مانند فلاوونوئيدها، کاروتنوئيدها و آنتوسيانين‌ها، که در بهبود عملکرد خون‌رساني قلب و سلامت کليه‌ها، محافظت از بدن در برابر بيماري هاي خطرناك بسيار مؤثر مي‌باشند.

ورزشكاران خصوصاً کساني که در رشته سنگين و به طور حرفه اي فعاليت مي‌کنند در معرض آسيب‌هاي فراوان هستند. در حين ورزش آب زيادي از بدن آن‌ها تعريق مي‌شود. اين ورزشکاران بايد حين تمرين آب مورد نيازشان را تأمين کنند تا دچار دهيدراتاسيون (کم آبي) و عوارض آن نشوند. پس از اين ورزش طولاني در بدن ورزشکاران پاسخ‌هاي التهابي بروز کرده و سيستم ايمني از تعادل خارج مي‌شود در نتيجه اين ورزشکاران شديداً در معرض بيماري‌هايي چون عفونت دستگاه تنفسي قرار مي‌گيرند. از اين رو استفاده از ترکيباتي غذايي خاص که به سلامت اين ورزشکاران کمک مي‌کند، اهميت بسيار دارد.

 استفاده از ماءالشعير در ورزشکاران فوائد ديگري هم دارد. استرس ناشي از ورزش‌هاي شديد و تمرينات بدني سنگين به سيستم ايمني آسيب مي‌زند و فرد در معرض بيماري‌هاي ويروسي قرار مي‌گيرد. دوندگاني که پس از دو از اين ماده‌ي مفيد استفاده کرده بودند، کمتر دچار سرماخوردگي شده بودند. اين اثر مفيد به حدي واضح بود که اين دوندگان يک سوم افراد ديگر دچار سرماخوردگي شده و اگر هم مبتلا مي‌شدند علائم سرماخوردگي در آن‌ها خفيف‌تر بود.

 از ديگر مواد مفيد موجود در ماءالشعير ويتامين‌هاي گروه B آن است که محلول در آب هستند و به راحتي در حين جوشش وارد فاز آبي ماءالشعير مي‌شوند. اين ويتامين‌ها در سنتز ميانجي‌هاي عصبي نقش مهمي دارند، باعث رفع استرس و بسياري از اختلالات عصبي ديگر خصوصاً پس از تمرينات بدني مي‌شوند. البته انواع طعم دار آن، داراي قند زيادي است و هر 100 سي‌سي ماءالشعير معمولي حدود 25 کالري انرژي دارد پس بهتر است از انواع لايت آن استفاده شود. هر 100 سي‌سي ماءالشعير لايت حدود 17 کالري انرژي دارد. زياده‌روي در مصرف ماءالشعير، به علت داشتن قند و گاز 2CO  براي سلامتي مضر است، زيرا قند و اسيد موجود در آن باعث پوسيدگي دندان‌ها و چاقي مي‌شود.

 

ماءالشعير

در مطالعه‌اي که در اين رابطه صورت گرفت يک محقق آلماني، 277 دونده ماراتون را انتخاب کرد و سه هفته پيش از مسابقه دو ماراتون مونيخ و دو هفته پس از مسابقه آن‌ها را تحت نظر داشت. اين دوندگان به دو گروه تقسيم شدند. يک گروه روزانه 1 و نيم ليتر ماءالشعير مصرف مي‌کردند و گروه ديگر نيز 1 و نيم ليتر از مايعي مصرف مي‌کردند که از نظر ظاهري شبيه ماءالشعير بود ولي داراي ترکيبات موثر آن يعني پلي فنل‌ها نبود.

نتايج مطالعه نشان داد گروهي از دوندگان که از ماءالشعير استفاده کرده بودند از نظر ابتلا به بيماري‌هاي تنفسي پس از دو ماراتون مشخصاً وضعيت بهتري داشتند. پاسخ‌هاي التهابي اين ورزشکاران با مصرف پلي فنل‌هاي ماءالشعير تا حدي کنترل شده بود. آناليز لوکوسيت‌هاي خون اين ورزشکاران نشان داد مصرف ماءالشعير موجب کاهش 20 درصدي اين متغير شده و نه تنها ابتلا به بيماري در اين ورزشکاران کاسته شده بود بلکه در صورت ابتلا به عفونت‌هاي تنفسي، اين افراد دچار علائم کمتري مي‌شدند.




تاریخ: برچسب:,
ارسال توسط رامین جلیلی، علیرضا ساعتچی، فرشاد جهانبانی

از هزاره دوم قبل از ميلاد مسيح در چين چيزي شبيه بدمينتون امروزي بازي مي شد و سپس در هندوستان رايج و و بنام پونا بوده است اين ورزش به وسيله افسران انگليسي ساكن ان كشور به انگلستان برده شد و كم كم در بسياري از كشورهاي ديگر رواج يافت.

اما پيش از پرداختن به بازى كنونى بدمينتون نخست بايد پرسيد: «بازى كه آن را Poona ناميدند خود چگونه و در ميان چه كسانى انجام مى شد؟»

بازى «پونا» از بازى هاى كودكانه ديگرى آغاز شد. آن بازى ها براساس مدت زمان ضربه زدن هرگروه بر شى ءاى، بدون برخورد آن به زمين، توسط اسبابى شبيه چوگان يا شيئى پارو شكل انجام مى شد. اين بازى مشاركتى و نه رقابتى، در اصل بدون وجود تور انجام مى شد، و توپ مورد استفاده را «پرنده» مى ناميدند چون بيشتر مواقع از پر ساخته شده بود. امروزه برخى از انواع توپ هاى بدمينتون از پلاستيك درست مى شود اما توپ هايى كه در رقابت هاى جدى و رسمى استفاده مى شوند از ۱۶ پر واقعى درست شده اند. كارشناسان ادعا مى كنند بهترين توپ هاى موجود، آنهايى هستند كه ازبال چپ غاز براى قسمت پردار توپ استفاده شده است!! (اين هم خود معمايى جالب است، خاصيت بال چپ غاز!!) البته پيش از تكامل بازى هاى ياد شده هم درجاى جاى اين دنياى بزرگ ، بازى هاى مشابه با آن انجام مى شد.

 در قرن پنجم در چين بازى به نام(Ti jian zi) وجود داشتكه در آن به توپى در هوا ضربه مى زدند.در حدود سال ۱۶۰۰ مردم در اروپا بازى به نام«jeu de Volant» را با استفاده از يك راكت انجام مى دادند. زمانى كه افسران انگليسى در هندوستان مستقر شدند با بازى Poona آشنا شدند و خيلى زود از آن يك رقابت ورزشى ساخته شد و آنها در اوايل سال ۱۸۷۰ آن را همراه با وسايل و تجهيزات لازم به كشورشان معرفى كردند.

 يك «دوك انگليسى » رسماً اين بازى را به انگلستان معرفى كرد. در سال ۱۸۷۳ ، بابرگزارى يك مهمانى درمحل زندگى خود (Badminton) ترتيب برگزارى بازى «پونا» را داد و اين بازى از همانجا توجه سايرين را جلب كرد وميان طبقه مرفه جامعه انگليس شناخته شد و از آنجا گسترش يافت. آنها بازى جديد را به نام محل زندگى دوك «بدمينتون» ناميدند. (پوناى كودكان كوچه و خيابان هندوستان به طبقه مرفه جامعه انگلستان رسيد و نامش تغيير پيدا كرد!)

 بدمينتون قانونمند نخستين بار قوانين اين بازى درسال ۱۸۷۷ نوشته شد و طى چند سال شكل زمين بازى تغييراتى كرد تا اينكه در سال ۱۹۰۱ زمين رسمى بدمينتون به شكل مستطيل فعلى تثبيت شد. باشگاه هاى ورزشى بدمينتون كم كم در سرتاسر انگلستان شروع به كار كردند. تا سال ۱۸۹۳ اين بازى تا اندازه اى پيشرفت كرد كه ۱۴ باشگاه براى ساختن يك اتحاديه به هم ملحق شدند.(سپس وقتى كشورهاى بيشترى فدراسيون هاى خود را راه اندازى كرد اين نام به «انجمن بدمينتون انگلستان تغيير پيدا كرد»). در آن زمان اين انجمن يا اتحاديه قوانين مشخص و معينى را براى اين بازى ها تدوين و نخستين و با ارزش ترين مسابقات بدمينتون كه در خود انگليس و بين ورزشكاران آنجا بود را برگزار مى كرد.

 با گسترش اين ورزش در ميان ساير كشورها، نياز به وجود تشكيلات بين المللى براى اين ورزش حس شد. فدراسيون جهانى بدمينتون (IBF) در سال ۱۹۳۴ تأسيس شد و درحال حاضر اداره مركزى آن در (كنت) انگلستان است. اين ۹كشور نيز نخستين بانيان و اعضاى اين اتحاديه به شمار مى روند:كانادا ،دانمارك، انگلستان ، فرانسه، ايرلند ، هلند، نيوزيلند، اسكاتلند، ولز. امروزه در IBFبيش از ۱۵۰ كشور عضويت دارند.

تقريباً هر شخصى مى تواند به كمك يك راكت سبك وزن بدمينتون و ضربه زدن به توپى از روى تور از اين بازى لذت بخش استفاده كند. چرا كه اين بازى براى مبتديان بسيار ساده است. اين بازى در جمع هاى خانوادگى ، مهمانى ها و... درسرتاسر دنيا پرداخته مى شود. اما نبايد فراموش كرد كه سريع ترين بازى انجام شده با راكت است. يك ضربه محكم به توپ باعث مى شود كه توپ با سرعت تقريبى ۳۰۰ كيلومتر در ساعت حركت كند و در سطوح حرفه اى و بالاى آن نياز به سرعت، عكس العمل ، استراتژى و قدرت زياد بازيكن دارد. چرا كه بازيكن برجسته اين رقابت حتى تا ۲ كيلومتر را طى يك مسابقه در زمين مى دود و به اين طرف و آن طرف مى زند! رقابت ها و مسابقات بيشترى در كشورهاى مختلف دنيا، با الهام از آنچه در انگلستان شكل گرفت، راه اندازى شد جام «Thomas» يكى از اين رقابتها بود كه نخست وارد اين عرصه شد. «جورج توماس» يك تنيسور انگليسى بود كه به سوى بدمينتون كشيده شد و در ۹۰ مسابقه عنوان كسب كرد (طى ۲۴ سال). او همچنين نخستين رئيس فدراسيون جهانى بدمينتون بود.

درسال ۱۹۴۹ جام توماس به عنوان مسابقه جهانى بدمينتون مردان (مانند جام Devis در تنيس) معرفى شد. در سال ۱۹۵۶ نيز رقابت هاى جام «uber» براى زنان خلق شد.«Betty uber» انگليسى يك بازيكن برجسته در بدمينتون دوبل جايزه آن را اهدا كرد. در ابتدا اين مسابقات هر ۳ سال يكبار انجام مى شد. امروزه بازيكنان برجسته اين رشته ورزشى براى جوايز مالى با هم در سرتاسر دنيا رقابت مى كنند.

آسيا و بدمينتون: اگرچه بدمينتون در انگلستان متولد شد اما آسيايى ها بدمينتون را از آن خودكردند. چين و اندونزى دو كشورى هستند كه مقتدرانه درمسابقات بين المللى اين رشته شركت مى كنند و مسابقات اين رشته مردم زيادى را متوجه خود مى كند. اين دو كشور مجموعاً بطور اعجاب انگيزى تاكنون ۷۰ درصد از مسابقات IBF را برنده شده اند و در ۲۳ مسابقه (جام توماس) همواره آسيايى ها برنده بوده اند. در جام uber نيز آخرين ۱۵ عنوان برتر جهان را آسيايى ها از آن خود كرده اند. بعد از آسيايى ها، ورزشكاران اسكانديناوى، بدمينتون را با قدرت و سرعت خوبى بازى مى كنند.

 برندگان جام توماس اززمان شروع به كار فقط سه كشور مالزى، چين و اندونزى بوده اند. - و جامuber نيز تنها در سال هاى ۱۹۵۷ و ۱۹۶۰ و ۱۹۶۳ در خارج از آسيا برنده داشته است! - Judy Hashman آمريكايى بيشترين عنوان را در مسابقات انگلستان در اين رشته داشته است(۱۷ مرتبه) . - از شخصيت هاى مشهورى كه بدمينتون را به خوبى بازى مى كنند مى توان به «PaulNewman»و «DiegoMaradonna»و «Nick Faldo» اشاره كرد.

در ايران نيز با ورود كارشناسان نفتي بدمينتون رواج يافت و اولين زمين بدمينتون در شهرستان مسجد سليمان خط كشي شد .
زماني كه ايران به عنوان ميزبان مسابقات اسيايي 1974 تعيين شد بدمينتون نيز با تاييد كميته برگزاري بازيها به عنوان يكي از رشته هاي ورزشي معين شد به دنبال ان نيز فدراسيون بدمينتون ايران در سال 1351 تاسيس شد .
 

آيا مى دانيد كه: وزن توپ بدمينتون بين۴‎/۷۴و ۵‎/۵۰گرم است. - بهترين توپ از پرهاى بال چپ غاز درست مى شود!!! - ۱۶ پر براى ساخت يك توپ به كار مى رود. - بزرگترين توپ بدمينتون درزمين چمن موزه كاتراس سيتى وجود دارد كه ۴۸ مرتبه بزرگتر از توپ واقعى است و ۱۸ فوت درازا و ۲۵۰۰ كيلو وزن دارد! 

و خلاصه اينكه بدمينتون چهارمين ورزش شناخته شده دنياست! و مى توان گفت: ورزشى ارزان تر از برخى ورزشهابدمينتون ورزشي است که مردان و زنان در هر رده اي و در هر سني مي توانند به آن بپردازند. ولي براي بازي کردن در بالاترين رده ها ورزشکاران بايد مهارتهاي ويژه، استقامت، قدرت و انعطاف پذيري خود را افزايش دهند.اين ورزش در سراسر دنيا و بخصوص در آسيا گسترش پيدا کرده و به جايي رسيده که در مسابقات مهم تعداد تماشاگران به پانزده هزار نفر هم رسيده است.در يونان ورزش بدمينتون به شکل قابل توجهي رو به رشد است. در سال ۱۹۹۵ تنها ۹ بازيکن رسمي در يونان وجود داشت در حاليکه تعداد آن امروزه به ۳۵۰۰ نفر مي رسد.

نمونه اي از قديمي ترين توپ هاي بدمينتون

 




تاریخ: برچسب:,
ارسال توسط رامین جلیلی، علیرضا ساعتچی، فرشاد جهانبانی

با انجام این تمرین به مرور متوجه افزایش آستانه تحمل، قدرت روانی، حفظ خونسردی و تمرکز می شوید!

 اساساً چون خیلی از حرکات کششی زیر مجموعه حرکات یوگا هستند موجب آرامش می شوند، ولی طراحی این حرکات بگونه ایست که بخاطر کشش در نواحی سیستم عصبی و نخاع، بدن را سرشار از آرامش میکند و باعث رفع استرس می شود.

حرکات ورزشي

 

۱- کشش جانبي

در حالي که از آرنج خود براي متعادل نگه داشتن بدن‌تان استفاده مي‌کنيد، روي پهلوي خود دراز بکشيد.

با استفاده از بازوي ديگر، به آهستگي پاي خود را به سمت باسن تان بکشيد و هر دو زانوي خود را با هم نگه داريد و به سمت پايين خم کنيد.

حالا جهت خود و پاهاي‌تان را عوض کنيد.

 

حرکات ورزشي

 

۲- کشش لگن و باسن

پاي راست را روي زانوي چپ بگذاريد.

حالا دستان خود را زير زانوي چپ بگذاريد و آن را به طرف خود بکشيد، در حالي که بالاتنه خود را شل کرده‌ايد.

سپس پاها را عوض کنيد.

 

حرکات ورزشي

 

 

۳- کشش پيريفورميس

از ناحيه دست‌ها و زانوها، روي زمين‌ قرار بگيريد و زانوي راست خود را روي زمين قرار دهيد به طوري که بين دست چپ و راست قرار گيرد.

حال، پاي چپ خود را به پشت خود ببريد و آن را صاف کنيد و اگر مي‌توانيد به سمت جلو خم شويد و ساعدهاي خود را روي زمين قرار دهيد.

 

حرکات ورزشي

 

۴- کشش پشت ران

با زانوهاي خميده روي زمين دراز بکشيد.

پاي خود را صاف کنيد و به آهستگي به سمت خود بکشيد تا در پشت ران‌تان احساس کشش کنيد.

کمي زانوي خود را خم کنيد و با دست، ساق ران و مچ پاي خود را بگيريد و پا را عوض کنيد.

 

حرکات ورزشي

 

۵- کشش داخل ران

روي زمين بنشينيد.

در حالي که کف دو پا را به هم چسبانده و فشار مي دهيد.

شکم‌تان را تو نگه داريد.

تا جايي که کشش سبکي را در قسمت ران‌هاي خود احساس کنيد، به جلو خم شويد.

 

حرکات ورزشي

 

 

۶- زانو در سينه

روي زمين دراز بکشيد.

زانوهاي‌تان را به سمت قفسه‌سينه بکشيد و دستان خود را روي زانوهاي‌تان بگذاريد و به آرامي ناحيه باسن را به کف زمين فشار دهيد.

 

 

حرکات ورزشي

 

۷- پيچش نخاعي

روي زمين دراز بکشيد.

پاي چپ را روي زانوي راست قرار دهيد. با استفاده از دست راست، به آرامي زانوي چپ را به سمت زمين بکشيد تا ستون مهره‌اي شما در يک حالت پيچش قرار گيرد.

بازوي دست راست را راست نگه داريد و لگن و شانه‌ها روي زمين باشند. حالا جهت را عوض کنيد.

حرکات ورزشي

 

۸- کشش ران و ساق

روي دو دست و دو زانو قرار گيريد، پاهاي‌تان را صاف کنيد اما همچنان آنها را کمي خميده نگه داريد.

به آرامي، يک يا هر دو پا را به زمين فشار دهيد، پشت را صاف کنيد و شکم را به سمت داخل فشار دهيد.

 

حرکات ورزشي

 

۹- کشش جلوي ران

پاي راست را طوري روي زمين قرار دهيد و از ناحيه زانو و لگن خم کنيد که ساق و ران، زاويه ۹۰ درجه بسازند.

حالا پاي چپ را از پشت خم کرده روي زمين قرار دهيد و براي کشش در عضله جلوي ران چپ، پاي راست خود را به سمت جلو متمايل کنيد تا کشش را در جلوي ران چپ خود احساس کنيد.

 
ترجمه:‌ دکتر هومن خليقي



ارسال توسط رامین جلیلی، علیرضا ساعتچی، فرشاد جهانبانی


جدیدترین کاتالوگ یونکس با معرفی:


سری جدید راکتهای بدمینتون ولتریک

اعمال تغییرات در طرح و رنگ مدل های قدیمی

حذف بعضی از راکتها از خط تولید در سال ۲۰۱۱

درج جدول راهنمای انتخاب راکت

معرفی تکنولوژی های جدید در ساخت راکت

 زه های جدید و درج جدول راهنمای مقایسه و انتخاب

 شاتل های پری و پلاستیکی

 کفش، کیف و تی شرت های جدید یونکس

لوازم راه اندازی کرت بدمینتون

لوازم جانبی مختلف مثل گریپ، هد بند، مچ بند، بطری آب، حوله و ...

+ صفحه ضمیمه قیمت 

 
 
فرمت فایل: PDF با بالاترین کیفیت (قابل چاپ)
تعداد صفحات:    ۴۶
حجم فایل: 11,2 MB
 
 



ارسال توسط رامین جلیلی، علیرضا ساعتچی، فرشاد جهانبانی

 

خیلی از ورزشکاران از اینکه موقع تمرین انرژی لازم را ندارند و نمی توانند از حداکثر توانشان بهره ببرند شکایت دارند. کلید حل این مشکل می تواند در تغذیه ی قبل از تمرین ورزشی نهفته شده باشد. مقاله ای که در قسمت زیر آمده می تواند تا حدود زیادی به افراد ورزشکار کمک کند تا بازدهی بهتری در حین تمرین داشته باشند.

معمولا ورزشکاران‌ بر روی‌ غذای‌ قبل‌ از ورزش‌ تاکید زیادی‌ دارند و باور دارند که‌ این‌ امر، عنصر کلیدی‌ در اجرای‌ حرکات‌ ورزشی‌ است‌. باید به‌ یاد داشته‌ باشیم‌ غذایی‌ که‌ در طول‌ دوره‌ تمرین‌ نیز مصرف‌ می‌شود، مهم است.

غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ خورده‌ می‌شود، باید به‌ عنوان‌ یک‌ موقعیت‌ خوب‌ برای‌ تنظیم‌ صحیح‌ میزان‌ کربوهیدرات‌ و مایعات‌ بدن‌ در نظر گرفته‌ شود و راحتی ورزشکار را در طی ورزش تضمین‌ کند.

 

 

چه‌ زمانی‌ باید غذا بخوریم‌؟

غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ مصرف‌ می‌شود، فقط‌ هنگامی‌ مفید است‌ که‌ هضم‌ و جذب‌ شود. یعنی‌ شما باید زمان غذای‌ دریافتی‌ تان‌ را طوری تنظیم‌ کنید که‌ سوخت‌ مورد نیاز در طول‌ تمرین‌، در دسترس سلول های‌ بدن‌تان باشد.

 

زمان‌ لازم‌ برای‌ هضم‌، به‌ نوع‌ و میزان‌ غذایی‌ که‌ مصرف‌ شده‌ است‌ بستگی‌ دارد. عموماً هضم‌ غذاهای‌ پُرچرب‌، پُر پروتئین‌ و پُر فیبر نسبت‌ به‌ بقیه‌ غذاها نیاز به‌ وقت‌ بیشتری‌ دارد و ممکن‌ است‌ باعث‌ ناراحتی‌ معده‌ در طول‌ ورزش‌ شود. هضم‌ غذاهای‌ پرحجم‌ نیز زمان‌ بیشتری‌ می‌گیرد.

شما باید خودتان‌ تجربه‌ کنید که‌ چه‌ نوع‌ زمان بندی‌ تغذیه‌ای‌، نیازهای‌ فردی‌ شما را برآورده‌ می‌کند. عموماً، ورزشکارانی‌ که‌ مشغول‌ ورزش‌هایی‌ با شدت‌ کم‌ هستند یا ورزش‌ هایی‌ که‌ وزن‌ بدن‌ با وسیله‌ دیگری‌ تحمل‌ می‌شود، نسبت‌ به‌ ورزش‌های‌ دیگر مثل‌ دو که‌ شکم‌ در طول‌ ورزش‌ تکان‌ می‌خورد، می‌توانند میزان‌ بیشتری‌ غذا در معده‌ خودشان‌ تحمل‌ کنند.

یک‌ راهنمایی‌ کلی‌ این‌ است‌ که‌ ۴-۳ ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌ غذا بخورید یا این‌ که‌ ۲-۱ ساعت‌ قبل‌ از ورزش،‌ یک‌ غذای‌ سبک‌ میل‌ کنید.

 

چه‌ باید بخوریم‌؟

غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ خورده‌ می‌شود، باید منبع‌ خوبی‌ از کربوهیدرات‌ باشد. همچنین‌ باید کم‌ چربی‌ و با فیبر متعادل‌ برای‌ کمک‌ به‌ هضم‌ و کاهش‌ خطر ناراحتی‌ معده‌ و روده‌ باشد.

در موقعیت‌های‌ خاص‌ ورزشی‌ ممکن‌ است‌ مهم‌ باشد که‌ بر میزان‌ کربوهیدرات‌ و مایع‌ مصرفی‌، زیاد تاکید کنیم‌. همچنین‌ این امر‌ نیز مفید است‌ که‌ هدف‌های‌ تغذیه‌ای‌ دیگر را هم هنگام‌ انتخاب‌ خوراک‌ قبل‌ از تمرین‌، مد نظر داشته‌ باشیم‌، یعنی‌ غذاهایی‌ را انتخاب‌ کنیم‌ که‌ دارای‌ انواع‌ زیادی‌ مواد مغذی‌ شامل‌ پروتئین‌، ویتامین‌ و مواد معدنی‌ باشند.

 

غذاهای‌ مناسب‌ برای‌ سه‌ تا چهار ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌

- نان‌ فانتزی‌ با مربا یا عسل‌ + شیر

- سیب‌ زمینی‌ آب‌ پز + پنیر + شیر

- حبوبات آب‌ پز با نان‌ تست‌

- غلات‌ فرآوری‌ شده ی‌ صبحانه‌ (سریال) + شیر

- نان‌ با پنیر یا گوشت‌ + موز

- سالاد میوه‌ یا میوه‌ + ماست‌

- ماکارونی‌ یا برنج‌ با سس‌ با محتویات‌ کم‌ چرب‌ (مثل‌ گوجه‌ فرنگی‌، سبزیجات‌، گوشت‌ کم‌ چربی‌)

 

خوراک‌های‌ مختصر و مناسب‌ برای‌ یک‌ تا دو ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌

- MILK SHAKE (مخلوط‌ شیر و شربت‌ و بستنی‌) یا شربت‌ میوه‌ ی صاف‌ شده‌

- خوراکی‌ های مخصوص‌ ورزش‌ 

- غلات‌ فرآوری‌ شده‌ صبحانه‌ + شیر

- کمی خوراک‌ تهیه‌ شده‌ از حبوبات‌

- ماست‌ میوه‌ای‌

- میوه‌
- آجیل

- سیریال (با بیش از ۳ گرم فیبر) و شیر

- سبزیجات خام
- تخم مرغ آب پز (ترجیحاً سفیده تخم مرغ)
- پنیر کم چرب و میوه
- نصف ساندویچ بوقلمون با نان گندم کامل

- بیسکویت های گندم کامل همراه با کره یا پنیر
- شیر (مخصوصاً شیرکاکائو یا شیر عسل)

- آب میوه یا آب گوجه فرنگی
- ماست همراه با پودر پروتئین
اکثر نوشابه های انرژی زا

 

خوراک‌های‌ مناسب‌ برای‌ مدت‌ کمتر از یک‌ ساعت‌ قبل‌ از تمرین‌

- نوشیدنی‌های‌ ورزشی‌

- ژل‌ کربوهیدرات‌

- قرص جوشان مولتی ویتامین + مینرال

- شکلات های مخصوص‌ ورزش‌ مثل (انرژی بار یا کربوهیدرات بار یا پروتئین بار)

- آب‌ نبات‌ ژله‌ای‌

 

كارشناسان غذایی می‌ گویند مقوی‌ ترین جیره غذایی برای تأمین و تكمیل سوخت عضلانی، خوردن كربوهیدرات‌ها یعنی مواد قندی یك ساعت قبل از شروع تمرین‌های ورزشی سخت و شدید می ‌باشد.

 

تکمیل این مطلب ادامه دارد...




ارسال توسط رامین جلیلی، علیرضا ساعتچی، فرشاد جهانبانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي بدمینتونی
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 67116
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1